שכונת "טבריה המושבה" יוצאת לדרך

לאחר 16 התנגדויות שהוסרו, אושרה הקמת שכונת "טבריה המושבה" בטבריה.

לאחר הסרת כל ההתנגדויות, אושרה באופן סופי הקמת שכונת "טבריה המושבה", בוועדת התכנון והבניה המחוזית.  

 

שכונת טבריה המושבה זו השכונה הגדולה ביותר שנבנית בטבריה אשר תשתרע על פני שטח של 684 דונם, ותכלול 2080 יח"ד חדשות.

היא ממוקמת בחלקה הדרום – מערבי של טבריה, ופונה אל הנוף ההררי של הגליל, הכנרת ובקעת יבניאל, בסמוך לאצטדיון החדש שנבנה בקריית הספורט בטבריה עלית, תחנת הרכבת העתידית, וקריית המדע.

 

השכונה מיועדת בעיקר לזוגות צעירים, ומשפרי דיור וחלק ממנה מיועד לאנשי משטרה, קבע, וכוחות הביטחון. שיווק המגרשים, ועבודות הפיתוח צפויים להתבצע בתחילת 2018.

 

במסגרת עבודות הפיתוח של הקמת השכונה החדשה, יורחב גם כביש 768 לארבעה נתיבים, כביש המוביל לביה"ח פוריה ולצומת אלומות.

 

 

 

הבנייה בשכונה החדשה מגוונת וכוללת 628 יח"ד צמודות קרקע בבתים חד-משפחתיים ודו-משפחתיים,  198 יח"ד בבניינים של 4-5 קומות, 574 יח"ד בבניינים של 8-10 קומות ו-584 יח"ד בבניינים של 13-18 קומות.

 

בנוסף לדיור כוללת השכונה החדשה 4,942 מ"ר של שטחי מסחר ו-7,385 מ"ר של שטחי ציבור, בהם יוקמו מוסדות ציבור עם דגש על פיתוח של שטחים ירוקים, פארקים וגינות ציבוריות עם גני שעשועים ושבילי אופניים. קריית חינוך עם בתי-ספר וגני-ילדים חדשים, מעונות, מרכזים קהילתיים, תרבות, רווחה וספורט.

 

  

 

שכונת טבריה המושבה , היא הישג משמעותי ומרשים לראש העיר מר. יוסי בן-דוד, אשר במשך שלוש וחצי שנים מקדם ודוחף את הליך הקמת השכונה, בעשרות דיונים על תהליכי התכנון ובמקביל להתמודדות עם כל המכשולים וההתנגדויות שהוצבו בדרך.

 

התייחסותו של ראש העיר להודעה על אישור הוועדה: "מדובר ביום היסטורי ובנקודת מפנה דרמטית. זוהי בשורה חשובה שתשפיע בצורה משמעותית על אזור הכניסה המערבי לעיר. בשנים האחרונות פעלנו רבות להביא לכך שלצד תנופת הבנייה בעיר, יינתנו פתרונות קצה ומגוון של מקורות תעסוקה. קריית המדע והייטק המתוכננות יתנו את המענה לצעירים המעוניינים להקים את ביתם בטבריה. בניית השכונה החדשה בהיקפים שלא נראו עד כה בעיר טבריה, תסייע לנו לחזק את מאזן ההגירה החיובי, לשמר את התושבים ולקלוט אוכלוסייה איכותית.

במקביל לשכונה החדשה ייבנו עוד שני פרויקטים גדולים – קריית הספורט עם האצטדיון החדש ותחנת הרכבת שתגיע מעפולה, דרך צומת גולני, עד לקריית הספורט החדשה".

 

במקביל לשכונת טבריה המושבה, בימים אלו מסיימת גם קריית ההייטק תקופת הפקדה ברת תוקף. המדיניות העירונית של טבריה דוגלת ביצירה של מגוון מקורות תעסוקה לצד קידום ענף התיירות, אשר יגרמו לצעירי טבריה המוכשרים להישאר וימשכו משפחות  חדשות וצעירות לעיר.

 

פרויקט הקמת השכונה יבוצע בשיתוך של עיריית טבריה, התאגידים העירוניים ומשרד הבינוי ושיכון.

חברת "דנה הנדסה" נבחרה לצורך ניהול הפרויקט וביצוע התשתיות של השכונה.